USEIN KYSYTTYÄ VERKKOKAUPASTA


 


ASIOINTI VERKKOKAUPASSA



Miksi etukoodi ei kelpaa/toimi?

  • Joa kuponki ei kelpaa, tarkista kuuluuko tuote mahdollisesti edun piiristä poissuljettuihin tuotteisiin. 


Pitääkö evästeiden ja JavaScriptin olla päällä, kun käytän verkkokauppaa?

  • Selaimesi tulisi tukea JavaScriptiä ja evästeiden käyttöä, sillä useat verkkokauppamme ominaisuudet vaativat toimiakseen molempia. Asian voit tarkistaa internet-selaimesi asetuksista. Huomaathan, että selaimesi yksityinen selaus (Private Browsing) -asetus saattaa haitata evästeiden ja JavaScriptin toimintaa.


Olen unohtanut salasanani. Miten toimin?

  • Voit  klikata ’Unohditko salasanasi’ -linkkiä tilataksesi uuden salasanan antamaasi sähköpostiosoitteeseen.


Klikkasin ’Unohditko salasanasi’ -linkkiä, mutta viestissä ei ollut toimivaa linkkiä?

  • Voit tilata uuden salasanan kirjautumisikkunasta ’Unohditko salasanasi’ -linkistä. 


Miten selailen tuotteita?

  • Voit liikkua verkkokaupassa ja tutustua tuotteisiin useilla tavoilla.


Tiedätkö mitä haluat?

  • Kirjoita tuotteen nimi suoraan Hae Tuotteista-kenttään ja paina enter. Hakuominaisuuksia voivat olla esim. tuotenimi, väri, merkki jne.


Etsitkö jotain tiettyä merkkiä?

  • Tuotteemme on lajiteltu mm. merkkien ja tuoteryhmien mukaan.


Löysitkö sinua kiinnostavan tuotteen?

  • Kun löydät sinua kiinnostavan tuotteen, voit siirtää sen ostoskoriin Lisää ostoskoriin -painikkeella. Valitse haluamasi tuotemäärä ja tee muut tarvittavat valinnat (esim. koko tai väri). Tämän jälkeen voit siirtyä kassalle maksamaan tai jatkaa tuotteiden selailua.


Miten lisään tuotteen ostoskoriin?

  • Löydettyäsi mieleisesi tuotteen, valitse tuotesivulla haluamasi määrä ja tee muut tarvittavat valinnat (esim. väri ja koko).
  • Tehtyäsi valinnat paina Lisää ostoskoriin -painiketta. Tuote on lisätty ostoskoriin kun oikeaan yläkulmaan ilmestyy teksti lisätty ostoskoriin.


Miten ostoskori toimii?

  • Jos haluat siirtyä varsinaiseen ostoprosessiin eli tilaus- ja maksutapahtumaan, paina sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Ostoskori-kuvaketta.
  • Näet ostoskorin sisällön ja voit vielä muokata sitä, esimerkiksi muuttaa tuotteiden lukumäärä. Ostoskorissa näet tilauksesi loppusumman mahdollisten alennuksien jälkeen. Ostoskorissa voit myös aktivoida mahdollisen kampanjakoodin tai käytössäsi olevan etukupongin. Jos et ole vielä kirjautunut, voit myös jatkaa ostoprosessia kirjautumattomana. Mikäli et vielä ole VALLATTOMAN kanta-asiakas, voit halutessasi rekisteröityä verkkokauppaan ja hyödyntää mahdolliset kanta-asiakasedut.


Ostoprosessissa on 5 vaihetta:


1. Tilaajan tiedot

  • Tässä vaiheessa valitset, teetkö tilauksen kirjautuneena vai ilman kirjautumista sekä ilmoitat tilaajan tiedot.


2. Toimitustapa

  • Valitse haluamasi toimitustapa. Joillekin suurille tuotteille (esim. meikkilamput) ainoa mahdollinen toimitustapa on noutopisteet pois lukien pakettiautomaatit.


3. Yhteenveto

  • Yhteenveto-sivulla näet kaikki tilauksen oleelliset tiedot: tuotteet, hinnat, myyjän, toimitustavan, toimitusosoitteen, lisäpalvelut ja tilauksen lopullisen summan.


4. Maksaminen

  • Maksutavan valinta on ostotapahtuman viimeinen vaihe ennen tilauksen hyväksymistä. Jos maksat tilauksesi verkkomaksuna tai luottokortilla, tilaus lähtee käsittelyyn, kun olet hyväksynyt maksun verkkopankin tai luottokunnan sivuilla. Tilausta ei voi enää tämän jälkeen muuttaa. Jos valitset maksutavaksi laskun tai kertaluoton, lähtee tilaus käsittelyyn painettuasi Jatka-painiketta. Tilausta ei voi enää tämän jälkeen muuttaa.


5. Tilausvahvistus

  • Tilausvahvistus-sivu on tilauksen kuitti ja se lähetetään automaattisesti sähköpostiisi. Tilausvahvistuksesta näet tilauksen sisällön, hinnat, toimitustavan jne.
    Rekisteröityneet asiakkaat näkevät tilauksensa Omat tiedot -kohdasta.
  • Ostoprosessissa voit halutessasi palata takaisin edellisiin vaiheisiin muokkaamaan tilaustasi tai keskeyttää ostotapahtuman, et kuitenkaan enää maksamisen jälkeen. Tämän jälkeen voit tehdä muutokset vain asiakaspalvelun kautta. 


Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?

  • Voit huoletta tehdä ostoksia VALLATON-verkkokaupassa, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys VALLATTOMAN ja asiakkaan tietokoneen välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer). SSL-turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL-turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit, sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut.


Onko turvallista ilmoittaa maksukortin numero verkkosivuilla?

  • Maksaessasi maksukortilla VALLATON-verkkokaupassa ohjaamme sinut Luottokunnan palveluun tekemään varmennuksen. Voit myös käyttää Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtumasi turvallisuuden varmistaaksesi jos olet nämä ominaisuudet korttiisi liittänyt. Turvallisuutesi takia emme myöskään tallenna maksukorttisi korttinumeroa missään vaiheessa. Näin kukaan ei pääse väärinkäyttämään tietojasi myöhemmin.


Teen tilauksen yhteiskäytössä olevalla koneella. Kuinka varmistan, että seuraava käyttäjä ei pääse tietoihini?

  • Mikäli tietokone kysyy kirjautumisen yhteydessä ”haluatko olla automaattisesti tunnistettu vallaton.fi-sivuilla tällä tietokoneella”, niin älä turvallisuussyistä rastita tätä kohtaa. Muistathan myös lopettaa asiointisi aina kirjautumalla ulos verkkokaupasta. Selaimen välimuisti eli cache kannattaa tyhjentää käytön jälkeen. Sen voi tehdä selaimen valikon kohdasta (selaimesta riippuen Internet-asetukset, Poista selaustiedot tms). Muista myös kirjautua ulos tietokoneistunnostasi ja sulkea selain, kun lopetat internetin käytön. Näin varmistat, että seuraava käyttäjä ei pääse katsomaan selaamiasi sivuja.


Pitääkö minun rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi voidakseni tehdä tilauksen?

  • Voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. Näin toimiessasi henkilökohtaiset tietosi eivät säily verkkokaupassamme, ja sinun pitää syöttää ne uudestaan seuraavan tilauksenteon yhteydessä. Huomioithan, että kanta-asiakasedut saat käyttöösi vain rekisteröitymällä verkkokauppaamme kanta-asiakastunnuksellasi.


 



TILAUS JA TOIMITUS



Miksi tilaukseni saapuu useammassa erässä?

  • Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Poikkeuksia ovat isot kotiin kuljetettavat tuotteet (yli 35 kg), jotka kuljetetaan omina lähetyksinään. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, tuote toimitetaan jälkitoimituksena. Verkkokaupasta tilatut tuotteet saatetaan toimittaa myös useammista eri varastoista, jonka vuoksi lähetys saattaa saapua perille useammassa erässä.


Miksi tilaukseni ei saapunut valitsemaani Postin pakettiautomaattiin?

  • Mikäli lähetys on liian suuri Postin pakettiautomaattiin tai automaatti on täynnä, lähetys toimitetaan Postiin, joka on lähinnä automaattia. Jos paketti on ohjattu Postin paketinohjauspalvelulla automaattiin, johon se ei mahdu, toimitetaan paketti alkuperäisen toimitusosoitteen mukaiseen Postiin. Saapumisilmoituksessa on tällöin tieto, mistä paketin voi noutaa. Pakettiautomaattiin mahtuvan paketin maksimikoko on 60 cm x 36 cm x 60 cm. Jos tilaat todella suuria paketteja, kannattaa Postin paketinohjauspalvelu ottaa tilatessa pois päältä tai valita jokin muu noutopaikka kuin pakettiautomaatti.


Missä ajassa tilaus on noudettava?

Toimitus Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin:

  • Saapumisilmoitus lähetetään puhelinnumeroon, jonka olet antanut tilauksen teon yhteydessä. Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.

Toimitus Matkahuollon pakettipisteeseen:

  • Tilausten noutoaika on 14 vuorokautta lähetyksen saapumisesta pakettipisteeseen noudettavaksi.
    Jos et ehdi noutaa tilaustasi, niin pyydämme sinua ystävällisesti tekemään tuotteista uuden tilauksen.


Tilauksestani puuttui tuotteita. Mistä voin tiedustella puuttuvia tuotteita?

  • Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@vallaton.fi tai verkkokaupan asiakasneuvojan kautta. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin 10-21.


Tilasin verkkokaupasta ja valitsin toimitustavaksi kotiinkuljetuksen. Miksi sain saapumisilmoituksen postista?

  • Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@vallaton.fi tai verkkokaupan asiakasneuvojan kautta. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin 10-21.




Voinko jättää paketin noutamatta, jos en halua vastaanottaa sitä?

  • Paketin voi jättää noutamatta eikä siitä aiheudu sinulle ylimääräisiä kuluja. Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille erikseen, mikäli haluat jättää paketin noutamatta. Jos haluat nopeuttaa paketin palautumista VALLATTOMALLE ja mahdollista rahanpalautusta, voit käydä palauttamassa sen postitoimipisteessä asiakaspalvelusta saamiesi ohjeiden mukaisesti.


Mitkä ovat verkkokaupan toimituskulut?

  • Tilauksen toimitusmaksu määräytyy valitsemasi toimitustavan perusteella. Riippumatta toimitusten määrästä, postiin ja noutopisteisiin toimitetuista tilauksista maksetaan vain yhdet toimitus- ja käsittelymaksut. Sen sijaan kotiinkuljetukset ovat aina maksettava erikseen.


Mitkä ovat verkkokaupan toimitustavat?

  • Verkkokaupasta tilatessasi valittavanasi on lukuisia eri toimitustapoja ja toimituspisteitä. Verkkokauppa sulkee automaattisesti pois toimitustapavaihtoehdot, jotka eivät ole tilaamallesi tuotteelle käytössä.


Mikä on verkkokauppatilauksen toimitusaika?

  • Verkkokauppatilauksen yleinen toimitusaika on 3–10 arkipäivää poikkeuksena laukut, kellot sekä tilauksesta valmistettavat tuotteet joiden toimitusaika on 10-28 arkipäivää. Alennusmyyntien ja kampanjoiden aikana sekä näiden jälkeen toimitusaika on noin 1–21 arkipäivää. 


Tilasin juuri verkkokaupasta. Voinko peruuttaa tilaukseni?

  • Jos olet edennyt ostotapahtuman viimeiseen vaiheeseen eli Maksutavan valintaan ja klikannut Jatka-painiketta tilaus lähtee käsittelyyn, mutta voit silti peruuttaa tilauksesi, poikkeuksena tilauksesta valmistettavat tuotteet joilla ei ole peruutus ja palautusoikeutta. Näihin kuuluvat esim. Ellen Aava sarjan korut. 
  • Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@vallaton.fi tai verkkokaupan asiakasneuvojan kautta. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin 10-21.


Voinko tilata tuotteita verkkokaupasta toimitettavaksi Suomen ulkopuolelle?

  • VALLATON-verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen. Jos haluat lähettää tuotteita ulkomaille, voit kääntyä VALLATTOMAN asiakaspalvelun puoleen.


 



MAKSUTAVAT


Minulla on VALLATON-lahjakortti. Voinko maksaa sillä verkko-ostokseni?

  • Lahjakortilla voit maksaa verkko-ostokset.


Tilasin tuotteita laskulla. Miksi laskua ei tullut paketin mukana?

  • Lasku lähetetään sinulle erillisenä kirjeenä Collector Bank:ista sähköpostitse.


Miten maksan verkkomaksulla?

  • Kun käytössäsi on oman pankkisi verkkopankkitunnukset ja olet maksamassa verkkokaupan ostoksiasi, siirryt kauppapaikkamme sivuilta hetkeksi verkkopankkiin ja maksat tilauksesi suoraan omalta tililtäsi. Maksutapahtuman näet verkkopankin tilitiedoista. Maksutietojen välitys sinun ja pankkisi välillä on turvallista, sillä maksutiedot suojataan SSL-salausmenetelmällä.


Mitkä maksukortit käyvät maksuvälineenä verkkokaupassa?


Miten maksan laskulla?

  • Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat, asiakkaat voivat valita maksutavaksi laskun. Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai tililuotolla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa.
    Lue lisää maksutavoista

 



PALAUTUS


Miten palautan verkkokaupasta tilaamani tuotteen?


Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?

  • Palautusoikeus ei koske esimerkiksi tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Poikkeavasta palautusoikeudesta on maininta tuotetekstissä.
  • Lue palautuksista tästä.