1. YLEISET EHDOT

Vallaton verkkokauppa on KRAT TMI:n ylläpitämä kuluttajille suunnattu verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on KRAT TMI,  Nurmijärvi 

(Y: 2900302-9). 

Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan KRAT TMI:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. KRAT TMI:n välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden tai palveluiden kohdalla sovelletaan Suomen kauppalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

KRAT TMI pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Vallaton verkkokaupan kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Vallaton verkkokauppa ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta olosuhteiden muutosta tai seikkaa, joka on KRAT TMI:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota KRAT TMI ei kohtuudella voi voittaa. Vallaton verkkokauppa on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

Noudatamme Kilpailu- ja Kuluttajaviraston antamia suosituksia. 


2. ASIAKAS

Vallaton verkkokauppa myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja tai asiakas). 

KRAT TMI ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

 

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

 

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.

 

Tilaustuotteiden sekä huoltojen toimitusaika-arviot on laadittu valmistajien ja kuljetusyritysten antamien tietojen perusteella. 

Vallaton verkkokauppa tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Vallaton verkkokaupan järjestelmään.



3. TUOTTEET, HINNASTO JA MAKSUTAVAT

Vallaton verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät kuitenkaan sisällä kuljetusta tai mahdollista maksutapakulua. Jos hinnastossa on selviä hinta virheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolon.

Maksutavat menevät Klarna Checkout:in tarjoamien palveluiden kautta.

Maksuvaihtoehdoista voit lukea lisää : Maksutavat >>


Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Vallaton verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

 

Mahdolliset alennuskoodit on rajattu yhteen per asiakas ellei erikseen ole muuta mainittu.


Tilaustuotteena valmistettujen korujen toimitusaika on maksimissaan 3 viikkoa. Vallaton verkkokauppa pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.


4. TOIMITUSTAVAT

Tilauksen kuljetuksen hoitaa asiakkaan valinnan mukaan joko Posti Oy (Y: 0109357-9) tai Matkahuolto Oy (Y: 0111393-9). Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 1-3 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.

 

Vallaton verkkokauppa ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Vallaton verkkokaupasta riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen/tuotteen perumisen. 

Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti, jos jälkitoimituksen arvo on alle 50€ tai jälkitoimitus ei kulje kirjelähetyksenä. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 14 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen Vallaton verkkokaupan ehtojen mukaisesti.

 

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

 

Asiakas on vastuussa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta toimituksen ja laskutuksen kannalta. Lunastamattomista paketeista veloitetaan edestakaisen rahdin kuljetusmaksu.

 

Rajoitukset Postin SmartPost palvelussa:

SmartPost lähetyksen maksimikoko on 60 x 36 x 60 cm. Normaalisti lähes kaikki tilaukset saadaan pakattua maksimikoon alle. Mikäli pakettiautomaattiin lähetetty paketti on kuitenkin tilauksen koosta johtuen liian suuri, lähetys toimitetaan automaattia lähimpään Postiin. Asiakas voi halutessaan ottaa tilauksen yhteydessä yhteyttä Vallaton verkkokaupan asiakaspalveluun mikäli haluaa varmistaa lähetyksen koon ennen toimitusta.

 

5. PALAUTUSOIKEUS

Vallaton verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden (tilauksen toimittamisesta laskien). Tuotteet voi palauttaa kätevästi Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena. Vallaton verkkokauppa vastaa noudettujen tilausten palautuskustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti.

Noutamattoman tilauksen palautus kustannuksista vastaa asiakas. Vallaton verkkokaupalla on oikeus vähentää palautuskustannukset asiakkaan maksamasta kokonaissummasta, jolla asiakas korvaa aiheutuneet kustannukset.

Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. 

Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote tai tuotteen pakkaus on muuttunut jälleenmyynti kelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteesta koko sen arvolla. 

Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan kaikkine osineen.

 

Kaikista palautuksista on sovittava etukäteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Vallaton verkkokauppa vastaa palautus kustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti.

 

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi leikkausveitset, sinetöidyt / steriilit tuotteet, suojakäsineet, ripsiliima, ripsiharjat, huulirasvat ja -kiillot sekä meikit.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetys seurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

 

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ja tuotepakkausten ympärille tulee laittaa pehmustetta.

Vallaton verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Vallaton verkkokauppa pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Vallaton verkkokaupan mukaiset käsittely- ja postituskulut.

Palautusoikeus ei koske yli 500 euron tuotteita, yli 1000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita.


6. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Tuote- ja hintatietoja annetaan varauksella kirjoitusvirheisiin, varasto tilanteeseen, loppuunmyyntiin, mahdollisiin virheellisiin teknisiin tietoihin jne.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@vallaton.fi

 

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

 

Vallaton verkkokauppa pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää. Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa hoitoprosessissa on 5-15 arkipäivää. Osa Vallaton verkkokaupan myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-30 arkipäivää.

 

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Vallaton verkkokauppa ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Vallaton verkkaupalla myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut sekä Vallaton verkkokaupan käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

 

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)


Tarkempia tietoja takuuseen ja huoltoon sisältyvistä asioista voit lukea tästä: Takuu ja huolto >>


7. REKLAMAATIO

Vapaamuotoisen reklamaation tulee toimittaa sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@vallaton.fi tai kirjeitse osoitteeseen  Vitaki Tmi , Kasarmitie 1 A 21, 60200 SEINÄJOKI.

Reklamaation käsittely aika määräytyy tapauskohtaisesti. Virheellisesti lähetettyjä reklamaatioita emme käsittele. Reklamaatiossa tulee käydä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero sekä asiakas-tiedoissamme oleva  sähköpostiosoite. Reklamaatioihin ei voi tehdä muutoksia/lisäyksiä lähettämisen jälkeen.

Kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta vahinko mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa - käytännössä vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste.


8. VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. KRAT TMI ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. KRAT TMI:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

 

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa KRAT TMI:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

 

KRAT TMI pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

 

KRAT TMI ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. KRAT TMI ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

 

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti KRAT TMI:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankinta-sopimusehtoja tai välitettyjen kolmannen osapuolen palveluiden sopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa KRAT TMI:n sopimusehtojen kanssa.


Haluamme asiakkaidemme olevan tyytyväisiä meillä Vallaton verkkokaupassa asiointiin. 

Mikäli tuotteen tai tilauksen kanssa ilmenee ongelmia, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta. 

Pyrimme parhaamme mukaan ratkomaan kaikki mahdolliset ongelmat molemmille osapuolille sopivalla ratkaisulla, toimitusehtojen mahdollisista rajoituksista huolimatta.